כמה עולה לשכור מתווך נדל"ן?

חשוב לדעת שסוכני נדל"ן הם לא רק אנשים שמוכרים בתים. הם יכולים להציע לך מגוון רחב של שירותים כגון ניהול נכסים, מציאת בתים במיקום הרצוי לך וניהול משא ומתן בשמך.

על מנת למצוא את סוכן הנדל"ן הטוב ביותר בקרבתכם, חשוב לחפש מישהו שיש לו ניסיון וידע בסוג הבית שאתם מחפשים.

מציאת סוכן נדל"ן טוב ומנוסה עשויה להיות קשה וגוזלת זמן. לכן רחל מנדי יצרה עבורכם את המדריך הזה כדי למצוא את סוכן הנדל"ן הטוב ביותר בקרבתכם.

לפני שתתחיל בחיפוש, יש כמה דברים שאתה צריך לדעת על סוכן נדל"ן. הם יהיו האדם שיעזור לך לקנות או למכור את הבית שלך. לכן, חשוב שהם יהיו מנוסים ובקיאים בתחום הנדל"ן. כדאי גם לוודא שהם בעלי רישיון וכן שיש להם מוניטין טוב בקהילה שבה הם עובדים.

לדברי רחל מנדי, כמה דברים אחרים שיש לקחת בחשבון כאשר מחפשים סוכן כוללים אם הם מתמחים במגורים, מסחר או שניהם; זמינותם; אם הם מציעים שירותי רילוקיישן; כמה ניסיון יש להם עם סוג הנכס הרצוי לך; מה העמלות שלהם ואם לחברה שלהם יש הצעות מיוחדות כרגע (כגון הצעת היכרות).

עלות העסקת סוכן נדל"ן תהיה תלויה במדינה, בעיר ובאזור שבו נמצא הנכס. גודל וסוג הנכס ממלאים תפקיד גם בקביעה כמה יעלה לשכור סוכן נדל"ן. לדוגמה, אם יש לך בית מגורים קטן שצריך להימכר אז העלות עשויה להיות נמוכה יותר מאשר אם היית מנסה למכור בניין דירות עם הרבה יחידות.

עמלת הסוכן משולמת לרוב על ידי הקונה, אך ניתן לפצל אותה בין שני הצדדים. העמלה יכולה להשתנות מסוכן אחד למשנהו, בהתאם לשיעורי העמלות שלו וסוג השירות שהם מציעים. זה יכול גם להשתנות בהתאם למיקום הנכס.